Blogger Templates

Monday 20 February 2012

cucur roti..

aha..ada roti nak expired?jemu mkn roti ngn jem?hmm...jom kita buat cucur roti..;)
alkisahnya jumaat lepas,ptg2..biasalah lapar mcm2..
so smbil pk nk buat apa,aku on9 dulu..
hmm...baru tingat..aku ada kawan fb yg suka masak..
so aku tgk dlm menu dia..
CUCUR ROTI..
senang aja..bahan2 pun xsusah..
jom aku share resepi kat cni ye...

bahan2..
roti-->carik2 kan supaya jd kecik2..
susu segar/susu pekat
telur
daun bwg-->potong dadu
daun sup
bwg besar
udang/ayam/ikan bilis-->ikut suka nak masukkan ke x..potong kecik2

cara2
gaulkan sekali sume bahan di atas
agak2 pekat,jgn cair..nnt susah plak nak goreng..
masukkan minyak dlm kuali
goreng dalam api yg sederhana..;)
agak2 garing..bole diangkat n hidang..;)
slmt menjamu selera..;)

inilah ghupa cucur roti yg siap aku goreng..;)

*tidak perlukan tepung..;)

No comments:

Post a Comment