Blogger Templates

Tuesday 29 November 2011

campak?berteh?

 ape sbenarnya ini?huhu..

sbelum nih anakku danish kena virus ni..tapi xde la steruk mcm abg dia skrg..sume nih bmula bila MIL n adik2 ipar aku datang bcuti d cni..awal bulan aritu..adik ipar yg bongsu yg mbawa virus ni ke cni..huhu..mula tu aku pelik tgk muka n bdn2 dia penuh bintik2 kecik tapi dah jd kopin dah ms tu..mksd aku bintink2 tu dah kering..aku xtahu plak boleh bjangkit..haishhh..slps 2mggu diorg balik,tetiba aku trasa kepala adik ada biji2..aku pk kan campak..trus aku bgtahu asben n dia mcm biasa..pe2 terus gtau mama dia ler..hehe..so MIL aku pn cakap la..berteh la tu mcm haikal..(adik ipar yg bongsu tu)..
so baru la aku tahu,ghupanya boleh bjangkit..hadoi..xboleh nak kata pe..benda dah jadi..so dari hari tu mmg adik danish terpaksa dikuarantinkan dlm umah je..sian xdapat nak turun main kat bawah..ye la dah aku tahu benda nih boleh bjangkit,aku xmau la anak org lain pula yg kena..better dok umah je.aku kan prihatin..hehe

rsnya xsampai 2 mggu adik sembuh,c abg pula tkena..arini baru 3 hari lah..aku hanya sedar bila aku gosokkn kpalanya,tba2 trasa ada biji mcm adik..trus aku bukakan baju,tgk dekat lehernya dah ada 3-4 biji..alamak!baru nak rs free,lepak2 kat luar dah abg pula kena..skali lg kena kuarantinlah dlm umah..hadoi..pastu plak kejap bdn anakku panas,kejap ok..tapi abg ni lebih manja dari adik..sakit ckit,buat sakit terok..jap2 mrengek sakit..sakit..xlarat..mcm2 la..aku tgk pun kesian..memang xselesa lgsg bila jd camni..

                                                  penuh 1 muka..
                                                     dari belakang..
                                                      depan....

hadoi..sudahla anakku yg ni kurus,bila dah sakit lg la bertambah kurus sbb dia ni bila dah sakit,mmg lg susah lah nak suh makan..

p/s: jika alami sakit yg boleh bjangkit,silalah kuarantinkan..;)
     
persoalan aku..apa beza BERTEH DGN CAMPAK??

No comments:

Post a Comment