Blogger Templates

Thursday 5 January 2012

penjamin!

hmm..awal tahun 2012 sudah menguji kehidupan aku n asben..
kalu nak ikutkan,aku n asben dah boleh cuci2 umah baru,rnovate apa2 yg patut,kemas brg2..pindah umah sendiri kat luar..bukan lagi tggal dalam base ni..tpi sume tu rasanya xmungkin...

ya..en.asben ada belikan umah kat BUKIT PERMATA..dekat saja ngn base navy ni..dah plan baik punya bajet..tetiba asben aku terpaksa menanggung hutang kawan lama..kata en.asben aku dah lama pinjaman tu dilakukan..dia menjadi PENJAMIN!kawannya itu lari dari navy n smpai skrg masih xdapat detect mana dia berada..so nak xnak,asben aku TERPAKSA MELANGSAIKAN HUTANG ITU BERBELAS2 RIBU..ya,terpaksa melangsaikan sumenya dsebabkan pihak perumahan mahu pastikan bahwa tidak ada hutang lain selain hutang belian umah itu..aku hanya kecewa,frust,hampa.asben aku?ofkosla dia mengamuk!tapi nasi dah hangit.xbole nak buat apa dah..

so sbgai seorang isteri,aku mencadangkan 
*biarla umah yg dbeli itu dberikan sewa..
*at least bulan2 kalu disewa,ada juga income yg masuk..

bukan rezeki kami..aku redha..mungkin lain masa,ada rezeki,boleh duduk umah sendiri..
mula2 asben aku tidak setuju,tapi aku cuba menjelaskan..biarla..benda dah jadi..aku pun bukan jenis meminta2..nak idup sempurna,skrg pun alhamdulillah..ada juga umah base ni..n kmudahan pun ok..
cuma peraturan ckit2 je..itu yg merimaskan asben aku!;)

noted:
-stiap yg berlaku pasti ada hikmah disebaliknya..
-bersabar n redha..kerna Dia pasti memberikan ganjaran yang lebih kepada orang yg bersabar..
-hadapi masalah ngn tenang..insyaAllah akan dipermudahkanNya..


No comments:

Post a Comment